duminică, 2 iunie 2024

DE-AR FI SĂ MOR CA FLUTURII

De-ar fi să mor ca fluturii, pe-afară,

Să mă-ngropați în flori de primăvară!

Din ochi să-mi crească luminări de maci

Și umbră-mi fie ultimii copaci


Din ghiocei cununi să-mi puneți

Și mergeți mai departe, nu rămâneți!

Că se aprind luminile-n amurg

Și eu mă înalț dinspre stele curg


Sunt pasăre deja, fir de ferigă;

Nu auziți cum îngerii mă strigă?

Nu auziți cum plânge-un curcubeu

Deasupra sufletului meu?


De-ar fi să mor cu brumele de toamnă

Să mă-ngropați în suflet, blândă doamnă!

Să nu-mi mai fie niciodată frig

Și-n visele pierdute să te strig.


De-ar fi să mor în plină iarnă

Când timpul peste mine se răstoarnă,

Să ningă mult, atât de mult încât

Planeta să o ia de la-nceput.


Și să se facă primăvara vară

Prin fluturii ce-au înviat afară

Și să mă întorc cu luminări de maci

În sufletele oamenilor dragi...


1 iunie 2024 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu