vineri, 24 septembrie 2021

ASTĂZI MI-AM ARS TOATE MANUSCRISELE

 Astăzi mi-am ars toate manuscrisele:

cine mai are nevoie de ele?

Pierdute-s visele,

dureroase căderile mele


Astăzi mi-am ars toate manuscrisele

și, odată cu ele, am ars și eu:

încă miroase a fum

de curcubeu


Astăzi mi-am ars toate manuscrisele

și-am auzit din flăcări plângând

îngerul de zăpadă

prin cenușa sufletului trecând


Astăzi mi-am ars toate manuscrisele

și-ai ars cu ele și tu cea îndelung căutată;

trec umbrele plopilor

dinspre viața aceasta spre viața cealaltă


Astăzi mi-am ars toate manuscrisele

din anii aceia sticloși

și-au ars pe rugul ființei

milioane de îngeri frumoși


Astăzi mi-am ars toate manuscrisele

laolaltă cu manuscrisele viitoare,

orizontul miroase a scrum

și a apă sărată de mare


Astăzi mi-am ars toate manuscrisele,

pe-alocuri mirosea a inimă arsă,

se-aprindeau ca-ntr-un pom de Crăciun visele

stârnite de dragostea noastră


Astăzi mi-am ars toate manuscrisele,

toți demonii au devenit cenușă;

și totuși, parcă se aude un înger plângând

dincolo de ușă...


23 septembrie 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu