luni, 5 iulie 2021

AMAR, AMARA MEA

De s-ar putea ceasornicul din turn

să bată înapoi măcar un veac,

și clopotul de veghe taciturn

să redevină paznicul nocturn,

iar eu în lemn de foc să mă prefac,


aș arde fiecare clipă amară

ce-a-nlocuit puterea de a fi

un om luptând adesea ca o fiară

pe un peron înlăcrimat de gară

zidit între oglinzile pustii


Și-aș sparge-n cioburi nemiloase

tăcerile de crom și de bazalt,

și-aș arunca tristețile din oase

și toate ascunzișurile dureroase

să fiu întotdeauna celălalt


Pe tine te-aș privi ca pe-o minune

și mâna ți-aș întinde-o prin perdea,

întreaga existență să răsune

de câte ori am să te strig pe nume

mirându-mă că încă ești a mea


Și-n orele de liniște și pace

când fluturii de pază vor dormi,

petală cu petală te-oi desface

și-n timp ce universul tace

de la-nceputul lumii ne-om iubi


Și nu vom accepta o nouă eră

în care să ne fim tristeți,

de vor cădea toți munții în arteră

vom alunga și ultima himeră

ce colorează caii pe pereți


Și totuși, dacă clopotul va bate

doar înainte timpul rupt din stea

și vom călători numai spre moarte

îmbrățișați în filele de carte,

amar voi fi, amara mea...


5 iulie 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu