joi, 2 martie 2023

VOM SCOATE VIITORUL DIN NOROI

Pe cerul înnorat cocorii strigă

să vină pimăvara care-a fost,

miroasă orizontul a ferigă

și tot ce astăzi ca și ieri întrigă

să-i dea și țării ăsteia un rost



Din transă de-am putea ieși acum,

trecând din teorii la fapte mari,

am risipi perdelele de fum

și-n colbul fiecărui drum

sub caii noștri ar pieri barbari


Pe scenă doar actori de comedie

interpretează roluri de eroi;

o, buna mea, prea buna Românie,

vom trece împreună prin stihie

să scoatem viitorul din noroi


Se-aud cum strigă îngerii de mâine

să nu amanetăm ce e al lor,

tot grâul ce-a căzut ucis în pâine,

adulmecat de botul unui câine,

va crește înaintea tuturor


Siberii reci vor deveni grânare,

vor treiera armatele de greieri,

tot fânul se va scurge din fânare

și toate băuturile amare

ni se vor scurge din pahare-n creier


Abia atunci vom evada din moarte

pătrunși de ce-am putea să fim,

și vom trimite vieții noastre carte

chiar dacă universul ne desparte

de tot ce-am fi putut să mai iubim


1 martie 2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu