sâmbătă, 28 aprilie 2018

Prin retină mi-au țâșnit aripi de ceară

Credeam că am găsit punctul de sprijin
cu care să răstorn lumea
ce se învârte amețitor
cu susul în jos



Mi-am înfipt ghearele în suflet,
l-am întors pe dos,
și, 
sub jetul de lumină albastră,
l-am lipit de cer



Dintr-odată mi-au țâșnit 
prin retină
aripi de ceară
Vânătorii primitivi
aruncau cu pietre
în pasărea văzduhului



Nu știau, săracii, că doar lumina soarelui,
galbenă, enigmatică, invadatoare,
poate ucide Dedalul
ce bântuie somnul robilor
chinuindu-se
să-i ridice din genunchi 
să-i îndrepte cu fața spre soare



Punctul acela de sprijin nesigur
cu care am răsturnat de atâtea ori lumea,
ca să nu se mai învârtă 
în sensul invers
al acelor de ceasornic,
era fixat pe o cruce grea,
din lemn câinesc, desigur




27 aprilie 2018


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu