miercuri, 4 august 2021

CÂNTAREA ROMÂNIEI

A devenit cutumă ca nimeni să nu cânte

Tot ce-i frumos pe lume, în inima de leu,

Ne ducem existența în suflet ca pe-un munte,

Tot traversând deșertul și viscole cărunte

Ne risipim prin cosmos, striviți de curcubeu


Străinii-n casa noastră impun edicte noi,

Ne este interzisă puterea de a fi 

Îngeri albaștri-n luptă, hrisoave de eroi,

Curg nesfârșite râuri de-otravă și noroi,

Pe hartă sângerează mai multe Românii


Și pentru demnitate vom fi ostracizați,

Căci flacăra de veghe e astăzi interzisă,

De vii, dacă se poate, vom fi înmormântați,

Alăturea de cerbii luminii din Carpați,

Că ușa dinspre suflet nu trebuie deschisă


Și câte și mai câte sordide legiuiri

Vor să îngroape-n tină destinul românesc!

Se stinge-n om lumina, butonul e la știri,

Acolo croșetează sforarii amăgiri,

Cei ce le-acceptă mor, deși cred că trăiesc


Dar mie nu mi-e teamă și cânt de câte ori

Înalț spre cer privirea din vârfuri de Carpați,

Desculț cobor prin bruma trădărilor din zori,

Și îmbrățișez cu ochii mareele de flori,

Și sun din corn s-audă armatele de frați


Întreaga propagandă n-a alterat nimic

Din ce-am primit ca zestre de la străbunii mei,

Vă sunt în viața asta și-n moarte inamic,

Vă dau de bunăvoie mutările în plic,

Și-am să vă sfâșâi zilnic, și-am să v-arunc la lei


Și voi cânta chiar și din moarte Țara

În care am surâs și-ades am suferit,

Cu arcul și săgeata, cu naiul și chitara,

Noi ne-am opus furtunii, căci România-i vara

În care Dumnezeu a și copilărit


Și n-am să cer vreodată clemență pentru fapte

Pe care le-am făcut în misiunea grea

De-a arde cu fier roșu, în piață, acele acte

Ce bântuiau prin mințile necoapte

Și condamnau la moarte Țara mea


Și-am să mă lupt cu pegra pân la capăt,

Și de-ți vedea în noapte o candelă venind

Să știți că România nu mai e sub lacăt,

Stă mărturie îngerul în treacăt

Ce-a refuzat să-și vadă Patria murind...


4 august 2021







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu