joi, 14 octombrie 2021

ELEGIA ÎNTÂMPLĂRILOR SUBLIME

Și dintre toate întâmplările sublime

ce mi-au marcat definitiv robia,

s-a întâmplat să-mi fie dor de tine,

mai dor decât îmi e de România


Era o simfonie magică de toamnă,

ardeau copacii-n trupuri răstigniți,

la reverie frunzele mă-ndeamnă,

eram așa de tineri și de îndrăgostiți!


Am răsturnat asupra-ți universul

să înflorești fără să știi,

și-a fost și magic și bizar demersul

de-a face noaptea aceea întâia zi


din restul vieții noastre prin lumină,

înconjurați de magice culori,

și toți copacii-ngălbeniți de vină

umblau desculți prin mine până-n zori


De atâta desfrunzire absolută

din trupul tău biserică-am cioplit,

m-am cățărat pe ultima redută

cu tine-n brațe, nu m-am mai oprit


Spre cer m-am dus reinventând o scară

țesută de păianjeni sinceri,

dar viața e o băutură amară

când demonii se-ascund în îngeri


Și totuși n-am ieșit din vis: 

eram atât de tânăr și frumos!

mergeam numai pe sensul interzis

s-ajung la capătul pământului, pe jos


Și mi-am deschis cât cerul mâinile

și aripile s-au țesut albastre,

dar a lătrat în suflet câinele

și-a sfâșiat magia lumii noastre 


În jur n-au mai rămas decât ruine,

copaci bolnavi s-au scuturat în oase, 

se-aude numai iarna care vine

cu toate viscolele dureroase...


13 octombrie 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu