sâmbătă, 14 martie 2015

A murit un mielușel aseară

A murit un mielușel aseară
în prima licărire a vieții lui
de ce, Doamne, a trebuit să moară
el a dat căldură fiului
L-au ucis neîndestulați zăvozii
și l-au sfâșiat în colții lor,
sângele nevinovat al prăzii
m-a făcut să plâng, să vreau să mor
Mama lui se zbate acum și plânge,
strigă și îl cheamă fără rost,
ochii picură ninsori de sânge
pentru mielușelul care-a fost
Nimeni nu îi dă scrisoare
c-a murit. Și nu poate a crede...
Cât de tare ugerul o doare
se lovește-n gard și nu mai vede
Simte neaua înveșmântată-n sânge
și zăvozii înroșiți la bot,
se mai zbate, cheamă și se plânge
poate, Doamne, n-a murit de tot
Poate zbiară undeva pierdut
și-i e dor de ugerul prea plin:
mielușel nebotezat și crud
cheam-o tu pe mama și-am să vin!
Cheamă-mă, copilul meu, la tine!
ți-o fi foame, te-ai făcut covrig,
spune-mi unde ești că mama vine
ți-o fi sete sau îți este frig...
M-am rugat la ea să nu condamne
vrerea fiului în ieslea ei născut;
chiar de nu se poate, fii bun, Doamne,
zi-i că n-a murit, ci s-a pierdut
A pierit un mielușel aseară,
pradă fiarei îmbăiată-n sânge,
toată viața mea o să mă doară
mama aceea mută care plânge
23 februarie 1993

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu