sâmbătă, 5 noiembrie 2022

RĂZBOIUL MEU NUCLEAR

Cele mai grele războaie nu le-am purtat 

cu dușmanii neamului românesc, 

cu lupii în piele de oaie

pe care i-am vânat ori de câte ori dădeau târcoale

spațiului mioritic


Cele mai înverșunate lupte 

nu le-am purtat cu rechinii vremurilor tulburi,

nu le-am purtat cu munții 

pe care i-am urcat cărând în spate

pietrele de moară ale istorie

până m-am prăbușit 

în prăpăstii de vulturi


Cele mai grele lupte le-am purtat cu mine însumi.


Au fost lupte sfâșietoare, 

rănile s-au ascuns cu greu sub cicatrice

și au crescut odată cu ele. 

Cărările sufletului sunt pavate cu cioburi


Din acest război nimicitor, 

fără armistiții, fără tratate de pace, fără prizonieri,

am sentimentul că nu voi ieși viu,

deși îngerul meu păzitor m-a asigurat că sunt nemuritor


Dar amintirea luptelor necruțătoare cu mine însumi

va rămâne în cărțile smulse 

momentelor de luciditate, de înălțare, 

și va curge printre copitele cerbilor liberi  

ce se adapă din surâsul izvoarelor  

ascunse printre semnele de mirare ale munților Carpați


Și poate, undeva, cândva, 

în ochii păsărilor călătoare

 o floare albastră va răsări, va înflori  și se va scutura 

în amintirea luptelor sfâșietoare 

pe care le-am purtat cu mine însumi

de la începutul până la sfârșitul timpului

și încă o zi...


5 noiembrie 2022


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu