miercuri, 17 martie 2021

MI-E SUFLETUL UN CÂMP MINAT DE FLORI...

Mi-e sufletul un câmp cu flori albastre

pe care pasc toții mieii vieții noastre,

se-adapă-n râuri coborând din sânge, 

desculț prin rouă, universul plânge


Unde-i copilul alergând spre soare

mânat de vise aprinse și-ntâmplare?

Unde-i speranța ce-mi întindea o mână

când inima mi se zbătea-n țărână?


S-au dus precum bătăile de ceas,

nimic din înălțare n-a rămas,

corăbii trec cărând în suflet sare

din viețile trecute în viața viitoare


Mi-e sufletul un câmp de maci proscriși,

pe-acolo îngeri de zăpadă sinuciși

au învățat să zboare înapoi în cer,

și dintr-odată s-a făcut mai ger


Trec tinere domnițe prin retină

cerșind eternității doar lumină,

străfulgerări de iris, dezlănțuiri de cai

pe scara nesfârșită ce cobora din rai


Mi-e sufletul un vultur cu-aripile deschise,

pe unde-i luptătorul neobosit din vise?

Săgeata de pe urmă străbate prin ninsoare

ducând viitorimii o ultimă scrisoare


Să-i stea de veghe când îi va fi mai greu,

s-atâția nouri negri ascunși în curcubeu

La marginea cetății, pe-o lacrimă-n ruine,

cresc flori de iasomie și sulfine


N-o să semneze nimeni nici foaia de parcurs,

nici umărul pe care arcașul vechi a plâns,

în loc de autografe, aproape de mormânt,

o floare de zăpadă s-o împrăștia în vânt


Mi-e sufletul un câmp minat de flori

în care plouă zilnic cu plecări

Și trec desculț neascultând aprozii

ce colorează asfințitul cu explozii...


17 martie 2021

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu