vineri, 12 noiembrie 2021

SĂGETAREA LEULUI

 Arcul și tolba cu săgeți de pe umărul ei păreau podoabe în plus;

ea oricum era atât de frumoasă!

”Unde se duce minunea aceasta”, l-am întrebat pe Iisus,

”...așa departe de casă?”


Trecând desculță prin apa sărată

s-a așezat la odihnă pe o piatră de râu, colțuroasă;

nu-i păsa că luna ca un câine o latră;

ea era oricum la fel de frumoasă



Un foc de vreascuri se-aprinsese-n trup

și timpul mă privea cu ochi de lup


”Pe cine vrei să săgetezi?” 

am întrebat-o într-o după-amiază cețoasă

N-am auzit răspunsul;

ea era din ce în ce mai frumoasă...


Într-un târziu presărat cu păsări de pradă,

printre zăbrelele inimii leul reuși s-o revadă;

”O, dacă aș fi un tânăr vânător, cu tine aș vâna

tot întunericul din inima mea!

Nicio săgeată n-ar putea să oprească, 

sângele meu să nu te iubească?”


În vârtejuri amețitoare de leu

se-auzeau fugind nopțile dureroase din sufletul meu


A vânat leul până la capătul lumii și chiar mai departe... 

Hăituit, săgetat, leu-și ducea vânătorul în brațe spre moarte


Și-a tras și ultima săgeată lăcrimând:

”Mi se pare că tu m-ai iubit, de aceea te ucid mai curând...”


12 noiembrie 2021


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu