marți, 12 aprilie 2022

SCUTUL ROMÂNESC

În  ierni infernale, viscole mari

cotropiseră Munții Carpați;

și sufletu-n noi, eroii uitați,

și caii de fum, și cireșii amari


Diluvii înecau pietre ascuțite,

lumina în nouri plângea,

soarele nemilos sfâșia

aruncând în orbite cuțite


Atunci au pierit în colibe

săracii cerșindu-și dreptul de-a fi,

a fost întuneric în miezul de zi

și-n biserici se-auzeau diatribe


Prin fluvii de sânge curgeau

naivi pe nedrept osândiți;

pe cruce, copii răstigniți

din pântecul mamei plângeau


Păsări de pradă  ciuguleau trupul țării,

flămânzi erau prădătorii de-afară,

pâinea ne-a fost prea adesea amară,

și mult prea departe ziua înălțării


Blestemele au tot măcinat

sufletul Patriei, gândul, ecoul;

batjocorit de nemernici, eroul

traversa un destin înspinat


Dar noi am pierit? Ne-au răpus hoardele?

Nu mai suntem candele-n vânt?

Acceptăm să trăim ca-n mormânt?

Am predat la rastel, armele?


Nu, n-am pierit. Și nici visele mari,

sfâșiate de viscole crunte,

nimic nu poate să-ngroape un munte

mânat înspre cer de stejari


În pădurile noastre-au pierit

armate străine, în scrâșnet de dinți,

martirii neamului sunt sfinți,

din jertfa lor am răsărit


Mamele ce au plâns, alți copii au născut,

mai mândri, mai frumoși și mai dârji,

câmpiile-s pline de zburdalnicii mânji,

între cer și pământ e-acel scut


ce nu va fi străpuns niciodată

oricâte stihii va-nfrunta;

Ce frumoasă ești, Țara mea,

vegheată de o stea geto-dacă!


12 aprilie 2022




 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu