joi, 7 martie 2019

Mă întorc, Patrie...

Mulți nu s-au mai întors, împrăștiați în vânt,
Au căzut cu fața spre cer, îmbrățișați de pământ.
A strigat vulturul și s-a izbit de zare, 
Soarele a curs ca o umbră înșelătoare

Au dispărut eroii, s-au stins și cei ce i-au văzut,
Munții au plâns, râurile sfâșiate de pietre-au tăcut,
S-a făcut dintr-odată mai ger,
Îngerii au căzut printre fiare, din cer

Răniți, obidiți, osândiți, au încropit o armată,
În loc de arcuri, țineau în brațe un zâmbet de fată,
Harta a sângerat ca o rană uitată sub haină,
Veneau din istorie ducând în suflet o taină

Unii au căzut la primele focuri de armă, 
Inima, sugrumată de iluzii, se sfarmă,
Alții au trădat din motive de  boală cronică,
Pe scenă se joacă o dramă iconică

M-am ridicat în ropot de aplauze false,
Au curs câteva lacrimi nearse,
Dar n-am lăsat să se vadă
Cum plânge un vultur spulberat de zăpadă

Armata mea de Iisuși cu o singură mână
Lasă o dâră apăsată-n țărână.
Voi merge mai departe în marșul suprem,
Nu mi-e teamă de moarte, de viață mă tem

Dar n-o să vedeți cum se zbate un leu,
Legat în lanțuri de sufletul meu...
Doar o inimă tânără va bate pe uliți,
Să puteți trece absurdul prin suliți

N-am plecat nicăieri, nu vă temeți, ostași,
Vom fi ce am fost, mai avem câțiva pași,
Vom strivi haita trădării sub roți,
Nu vă temeți, prieteni, și tu, suflete, poți

Să te îmbraci în cămașa de in,
Țara te-așteaptă s-o-nsoțești în destin
N-am plecat nicăieri, nu mi-e teamă de fiare,
Vom opri ofensiva pegrei barbare

Dirijate de bancheri în costume Armani,
Fărădelegea-i virtute, religie-s banii;
Vor să ne-îngroape adânc în tăcere,
De jur-împrejur otravă și fiere

Mă-ntorc, Patrie, când mai tare te doare
Lumina soarelui sfâșietoare;
O să te apăr de fiarele nemiloase,
Îmi curgi ca miere albastră prin oase

Nu e târziu de mână cu mine să treci
Prin păduri nesfârșite, pe ascunse poteci,
Să populăm din nou pustiul și stupii,
N-o să te las să te răpună lupii

Mă întorc, Patrie, ori de câte ori vrei
Să privești în străfundul ochilor mei,
Să mergi mai departe prin curcubeu;
Așa să ne ajute Dumnezeu!


5-6 martie 2019 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu