sâmbătă, 11 iunie 2016

Partida noastră de șah

Hai să jucăm șah! 
Eu joc numai cu piesele negre
Tu îmbracă-te în alb, ca o fiică de padișah,
și mută prima
Îți voi răspunde cu aceeași schemă
până nu se închide lumina
De fiecare dată te miri, întrebându-te revoltată:
oare ce vrea să facă nebunul ăsta
cu privirea drogată?

Vrei să mă impresionezi și-ți scoți
din grajdurile sufletului caii
Te arunci cu ei spre mine, zveltă,
cu picioarele strângându-le coapsele
îmi dai șah
invadându-mi sinapsele

Te respir cu nesaț și te învălui
în mrejele mele de pion în care locuiește un rege
Nu s-a inventat acel avion
din care să nu te pot reculege

Te mai zbați o vreme încercând să mă învingi,
deși știi că nu ai scăpare
Aștepți nerăbdătoare să fii făcută mat
și s-arunci toate piesele în mare

Peste un mileniu, când ai să te trezești din coșmar
o să strigi cu glasul tău dulce-amar: Ah,
unde ești, iubite, să terminăm
partida noastră de șah...


10 iunie 2016


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu