sâmbătă, 15 aprilie 2017

Trecând pe sub copaci

Mi-apari în vis adeseori. Parcă vrei
să-mi spui ceva, dar n-ai curaj.
Te cațeri prin copacii înfloriți și povestești
cu prietenele tale despre lucruri fără importanță.
Dar gândurile ți-s împrăștiate. Tu mie
ai vrea să-mi spui ceva, dar îți lipsește curajul.

Eu trec pe sub copaci și te aud 
vorbind despre lucruri nesemnificative,
despre ce s-a mai schimbat în modă,
despre fericirea de a fi un om fals.
Numai despre îngeri nu te mai aud vorbind;
i-ai îngropat în tine, în nisip, printre cioburi.

Cineva îți spune: Hai să vorbim
despre omul acela de fum
care trece pe sub copaci!
Pare un tip interesant. Uitați-l
cum adună zăpadă! E un subiect interzis?

Nu spui nimic. Te prefaci că n-ai auzit
și te cațeri mai departe. Ți se sfâșie 
sufletul printre spini. Copacul acela te devoră.
Curg zdrențele de lumină și întuneric.

Atunci îți amintești ceva din viața viitoare
și-ai vrea să povestești, 
dar cuvintele s-au topit, au devenit
materie cleioasă. Se scurg pe lângă tine
călcate în picioare 
de îngerii morți.

În mod ciudat, uneori îmi apari în vis,
de parcă ai vrea să-mi spui ceva.
Dar se face dimineață și o viață lacomă
ne înghite flămândă,
ca pe niște semne de întrebare inutile...


15 aprilie 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu