miercuri, 18 septembrie 2019

NICI AMINTIREA CLIPEI N-A MAI RĂMAS ÎNTREAGĂ

Eu stau trântit pe-o parte ce a rămas întreagă
dintr-un război năprasnic purtat cu mine însumi,
aud cum tinerețea se zbate încă-n plânsu-mi
și-n inimă doar câinii de lanțuri se dezleagă

În lacrima strivită de zidul ce se înalță
să-ngroape în privire ce-a mai rămas din om,
se zbate-a disperare o urmă de atom
și sufletul cu trupul arareori se-ncalță

Din mine curg doar drumuri neasfaltate încă,
pe care nu voi merge înlănțuit în vise,
ecoul se revarsă din epitafuri ninse
și-un corb se zvârcolește în noaptea cea adâncă

Într-un târziu de suflet, evacuat din gânduri,
îmi răstignesc apusul pe-o cruce din pridvor,
pe scara de incendiu în mine mă cobor
și mă-nvelesc  hieratic  c-o pătură de scânduri 

Și redevin ființă din mâzgă plăsmuită,
abandonând lumina, mă apăr cu un drug
de păsările nopții ce dănțuie pe rug
și îmi îmbrac cămașa prea lesne recroită

Și-aud cum tinerețea se zbate încă-n plânsu-mi,
și-n inimă doar câinii de lanțuri se dezleagă
nici amintirea clipei n-a mai rămas întreagă
dintr-un război năprasnic purtat cu mine însumi

18 septembrie 2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu