luni, 2 noiembrie 2015

PROFEȚII DESPRE TRECUT

    Băi, mânca-v-aș găinile, iar voi mie câinele, cum e să fiți bogați? E bine, așa-i? Dați și voi o apă plată?! Vă prefaceți că n-auziți sau vă sperie cuvântul apă? Așa-mi mulțumiți că v-am spus de acum două numere (de ziar, ca să fim bine înțeleși!) rezultatele finale ale semifinalelor și finalei Cupei Mondiale de rugby? Măi, dar jurată mai e pielea aia de pe voi! Crocodililor!  
   Uite, eu nu sunt ranchiunos și am să vă spun traseul Simonei Halep la ”Turneul falselor campioane”. O va cafti pe Flavia Penetta, că machidoanca-i răzbunătoare și nu poate uita bătaia soră cu moartea pasiunii pe care a încasat-o la U.S. Open. Dar, pe urmă, o va lua pe cocoașă, din obișnuință, de la Maria Sharapova și va fi eliminată ca ultima găină din aprozar de Radwanska. Iar Radwanska va câștiga potul cel mare, după ce va pierde primele două meciuri. Ce spuneți? S-a jucat deja?! Și așa a fost?! Ce v-am zis eu, fraierilor?! Ați văzut că am întotdeauna dreptate?
     Data viitoare am să vă dau un pont legat de finala Cupei Campionilor din 1986. Ho, ce săriți așa; nu scorul final vroiam să vi-l spun, am înțeles că l-ați aflat deja (mai puțin Gigi Becali, fost și viitor Gheorghe), eu vreau să vă îmbogățesc (mai puțin pe Gigi Becali)! Voi știți ce cotă are Dukadam dacă apără patru penaltyuri consecutive și la rând? O să se umple lumea de de-alde Bill Gates.         Nu vreți să pariați? Ziceți că n-am toată țigla pe casă? Așa este, dar o să vă pară rău. Învățați-vă să trăiți pe picior mare! Ce tot împușcați francul mizând că celebra aspiratoare de bani publici, Gloria Buzău, ia de  la șapte boabe în sus. Ați văzut că s-a întâmplat să ia și numai șase, deși jucătorii alergau disperați după  autogoluri! Dacă vreți să simțiți că trăiți periculos, mizați pe victoria Gloriei. Probabilitatea de câștig e similară cu cea de la 6 din 49. Și nu e vorba de loteria din Serbia unde mai întâi se afișează numerele pe ecran și pe urmă le aruncă mașina de falsificat vise afară din viscere. Gloria nu câștigă nici când nu se prezintă adversarii, că marii ei gropari uită să completeze foaia de joc, preocupați de mersul pe burtă, printre meandrele concretului. 
    E adevărat, fotbaliștii - iertați-mi exagerarea - nici nu sunt plătiți, dar nici nu merită. Legătura dintre ei și fotbal e asemănătoare cu cea dintre Pluto și Mercur. Și Pluto nu e câinele din celebrele desene animate de la care am învățat să lătrăm din fragedă pruncie, iar Mercur nu-i nici acel metal lichid ( singurul, de altfel, cu excepția coniacului care-ți face capul de fier forjat și picioarele de plumb) și nici măcar molcoma înjurătură ardelenească, rostită pe silabe, îndelung, ca să-i înțelegi profunzimea.     
     Așa că dacă mergeți pe la casele de pariuri sau pe la cele de toleranță de lângă ”Crâng”, o să întâlniți aceleași fețe de fotbaliști chinuiți nu de alergătura după minge, ci de efortul supraomenesc depus prin baruri ca nu cumva, a doua zi, la meci, din eroarea greșelii, să fie prea iuți și să nu primească suficiente goluri pe care să le deconteze dezonorata conducere a Primăriei Buzău, în timp ce ei suferă ca niște cocoșați sub povara câștigurilor la pariuri. Care, măi băieți, nu-i sac fără fund, după umila părere a DNA-ului. 
     Se merită sacrificiul? Eu zic că nu, așa că nu mai umblați în șorturi și tricouri că vă arestează naibii caralii pentru port ilegal de armă. Și sentințele în regim de urgență sunt foarte drastice. Puteți să luați ani grei cu suspendare, la locul de muncă, în casele de pariuri. 
     Cât despre condamnarea la muncă în folosul comunității rugați-vă să scăpați, că, oricum, dacă v-ar fi pus cineva vreodată să jucați fotbal, erați demult oale și ulcele.


1 noiembrie 2015
editorial ARENA BUZOIANĂ  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu