joi, 3 decembrie 2015

Ultima cină de taină

Mi-am luat toate organele interne
și le-am întins pe masă
să te hrănești.
Erai atât de slăbită și de frumoasă!

Veneai dintr-un război
în care picătura chinezească
îți pisa timpul comprimându-l 
în noroiul fecund
reducându-ți visele la absurd

Ți-am zis:
Iată neantul meu!
 Hrănește-te! E vremea cinei! 
O să prinzi puteri ca un scarabeu.
O să vezi din nou,
or să-ți crească aripi
și-ai să-ți înfășori zborul în curcubeu

Uite, asta e inima mea! Am despicat-o
să-i vezi cât mai bine structura,
să n-ai motiv de spaimă,
s-o protejezi,
să n-o mai dai niciodată de-a dura...

Umbrele acestea sunt ochii.
Ia-i în palme, amestecă-i, joacă-te cu ei!
Își schimbă culoarea când te văd zâmbind.
Sunt nemaivăzuți
și-ntre noi 
ca un glonț de lumină se-ntind

Cerul acesta albastru, nesfârșit,
din care plouă non-stop,
e sufletul.
E atât de fragil
că nu rezistă unui complot
venind dinspre tine,
dar de-o mie de ani plutește
printre ruine.

Ai de toate aici, hrănește-te!
să-ți fiu ultima cină de taină.
Să nu-ți fie teamă!
Mie mi-e spaimă că-n jurul mesei 
stau demonii la pândă
și-ai să pleci de la cină flămândă.

Așadar, te rog să mănânci,
iar resturile să le îngropi 
în ochii tăi adânci...


3 decembrie 2015  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu