duminică, 28 decembrie 2014

Acesta este tatăl meu

Soldaţii  dormeau în sicrie
Fanfarele cântau în Do major
Fâlfâiau drapelele cu bucurie
Înălţând la cer umilul popor.

Copilul cu ochii albaștri și uzi
Priveşte corăbiile Styxului rare
Şi-ar chema tatăl la fraţii săi cruzi
Dar nu-l mai aude din zare

Generalul strigă eroii trecuţi
În fruntea listelor de hram
Soldați sublimi, soldați necunoscuți
Îngerii ce veghează un neam.

Copilul-suprem îl aude vorbind
Despre tatăl înfășurat în sicriu
Cât ar vrea să-l vadă zâmbind
Să umple universul pustiu.

Generalul se-apropie şi-l îndeamnă
Să-și descopere părintele dispărut
Și dintr-o dată se făcuse toamnă
Și toate păsările au tăcut.

Privește castelele morţii pe rând
Şi morţii-i zâmbesc prietenos
De l-ar găsi pe tatăl său mai curând
Doamne ,cât ar fi de frumos...

Dar morții-s la fel în haine de gală
Le-atârnă de lacrimă ultimul vis
Un glonț i-a înnodat cu o sfoară
Iar îngerul de iubire ucis

Se uită la ei ca la sfinţi
Care să fie părintele său?
Rosteşte-n genunchi cu lacrimi fierbinţi:
“Acesta este tatăl meu!”

Fanfara s-a-nnecat alungată-n văzduh
Preoţii plângeau cu mâna pe Carte
Au coborât îngerii , Sfântul Duh
Să ridice eroii din moarte.

S-a ivit curcubeul din lacrimi
De înger ce murmura mereu
Răvăşit de iubire, durere şi patimi:
Acesta este tatăl meu...
Acesta este tatăl meu...
Acesta este tatăl meu...
6 septembrie 2009 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu