duminică, 28 decembrie 2014

Sunt viu, Patrie, nu mi-e teamă de fiare

Mi-au crescut aripi.  În numele ei
mă dau de bunăvoie la lei,
la lupi şi la alte fiare sangvine;
curge carnea sfâşiată din mine
N-am arme letale ascunse
doar balamalele inimii unse
cu untdelemn de la Putna şi Dealu,
în mine locuieşte calu'
hrănit cu jăratic şi comete,
îmi curge noaptea polară prin plete
se aşază speriată cu faţa spre nord,
înşelată de atacul de cord
Sunt viu, Patrie, nu mi-e teamă de Fiare,
îţi duc destinul cu patimă în spinare
printre strigăte grozave de scorpii,
trezesc din nefiinţă ereticii, orbii...
Și ei mă urmează sedaţi
pe cărări neştiute din munţii Carpaţi
Le-ascut săbiile pe gresia lunii
şi încep să-şi audă în sânge străbunii
cum urcă spre inimă. În freamăt de cai
se-ntorc voievozii noştri din rai
şi-i poartă pe aripi în platoşele lor, 
unde îngerii-i învaţă din zbor 
curajul, demnitatea şi mândria,
poate trezim din moarte România
Îmi duc destinul cu patimă-n spinare
sunt viu, Patrie, nu mi-e teamă de Fiare...
9 iunie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu