duminică, 28 decembrie 2014

Mi-e dor de România mea

Mi-e dor, da, mi-e dor. Mi-e dor aşa de cumplit
de ţara mea,un dor nepotolit
zvâcneşte în piept, vrea să se smulgă
de mine să fugă, cu mine să fugă
pe unde cu urşii şi cerbii am copilărit
pe unde privighetorile mi-au cântat
pe unde am iubit
de unde am plecat plin de ifose militar
acolo n-a călcat niciodată picior de barbar
talpa întristării n-a însemnat niciodată
chipul îngerului prizonier într-un trup de fată.

Mi-e dor, da, mi-e dor rău de tot
de România dinainte de potop
aş striga dorul meu, dar a devenit o ruşine
să-ţi recunoşti slăbiciunea de-a iubi pe altcineva
în afară de tine
Aproape e o crimă şi poţi fi condamnat
noile legi pedepsesc aspru acest păcat
a-ţi iubi patria a devenit o povară
o duce în cârcă câte-un haiduc c-o chitară
pândit de primejdii, alungat ca un paria
şi-ascunde în sine  istoria
izgonit din cetate de noii irozi
rătăceşte cărările vechilor voievozi.
Istoria clipei păgâne nu-i istoria ţării
Dunărea de milenii se scurge în inima mării
munţii misterioşi şi-au ascuns sentimentele în brazii înalţi
haiducii bătrâni veghează-n Munţii Carpaţi
cântă prin frunzele copacilor Sfintei Vineri
dezvelind coduri neştiute de luptătorii tineri

Mi-e dor de România mea,năprasnic mi-e dor 
şi-mi plânge în suflet îngerul tricolor
izgonit de orânduirea hidoasă
jur că-l voi desena pe cerul de-acasă



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu