luni, 20 noiembrie 2023

NE-AM SĂTURAT DE FALSE BINEFACERI

 

Nu ne mai condamnați la libertate,
ne-am săturat de-atâtea teorii,
ne-om căuta și singuri de dreptate,
ne-am săturat de ideologii

Ne-am săturat de păsăreasca voastră,
limbaj de lemn întors azi pe invers,
ne plânge-n suflet pasărea măiastră
într-un sublim și inutil demers

Iubirea-n lume-i astăzi mai puțină,
în rații mici lumina se importă,
nu mai vorbiți în limba cea străină
că ne plesnește ultima aortă

Nu ne mai condamnați fără recurs
tot repetând că mâine-i bine,
bifăm aleatoriu foaia de parcurs,
copiii țării au bucurii puține

Și cine-i vinovat de-acest climat
care îngroapă-n el mândria
de-a fi de Dumnezeu predestinat
să-nfrunți cu sufletul stihia?

Să aperi țara ta de corbii
ce-au invadat-o ca pe-o pradă,
să te deschizi, să poată orbii
în întuneric soarele să vadă

Și tot ce-a fost sublim și cu tragism, 
ce-a definit prin vremi acest popor,
să apărăm de vandalism,
să fim români în ciuda tuturor

Din tot ce-aveam n-a mai rămas nimic,
doar muncitorii se încuie-n fabrici,
ne suntem cel mai mare inamic,
comedianți retrogradați din tragici

Mari amatori de vicii moderniste,
impozităm flămânzi necuviințe,
și dintre atâtea zodii fataliste
facem recurs la falsele credințe

Redevenim hamalii triști ai lumii
deplânși de miorițe și de meșteri,
și de strămoși ce la lumina lunii
au scos istoria din peșteri

Nu mai există pâine pentru toți, 
nu mai există carne-n galantare,
partidele s-adunături de hoți,
minciuna-i varianta ajutătoare

Iar noi visăm să fim ce-am fost
și mult mai mult decât atât,
istoriei să-i dăm de rost
să nu ne închidem gloria-n trecut

Noi vrem s-avem în frunte demnitari
care să apere destinul țării,
strămoșii noștri nu au fost zlătari
să-și vândă vatra și s-o dea uitării 

Noi vrem să fim în siguranță,
politica ne-amenință fățiș,
vrem demnitate și prestanță,
nu vrem să fim priviți cruciș

Nu ne-ngrădiți accesul la cultură,
din Eminescu ne-am născut, să știți,
ne-am săturat să ne priviți cu ură,
în spatele cortinei osândiți

Ne-am săturat de atâtea teorii,
cu viața noastră ați făcut afaceri
ne-am săturat de ideologii,
ne-am săturat de false binefaceri...

12 decembrie 1991

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu