duminică, 31 mai 2015

AI GRIJĂ CUM ZBORI PRIN TRISTEȚEA DIN MINE

Vârcolacii au mușcat toată noaptea din lună,
au mototolit-o și-au aruncat-o-n țărână
S-a împrăștiat luna printre melci și licurici,
inima ei s-a scurs ca un șarpe până aici
Pe locul unde stătea inima mea sfâșiată de lupi
cu ghearele, bucăți din suflet îmi rupi;
le mesteci și le scuipi în iarba gălbuie,
caii sălbatici pe-o scară de ceață se suie
Se-așează-n timp fără hamuri și șei,
câmpul de maci se ascunde în spaimele ei
E prea mult întuneric închis în vitrine,
luna pătrunde în sânge și mă varsă în tine
de unde mă scoți cu o cange de os,
să nu mă înec în trupul frumos;
și mă arunci înapoi în neant
când te izbesc avalanșe de gânduri-bazalt
Și mă dor toate trecerile dintr-o parte în alta,
mai bine ne-am întoarce cu trenul în halta
de unde nimeni nu pleacă, decoru-i sfârșit
și timpul în furnale s-a topit
că se târâse ca un șarpe de lut;
încă-mi aud tăcerea din coșmarul trecut
Și-aș vrea să decolez, dar aripile le-am uitat la tine:
ai grijă cum zbori prin tristețea din mine...
11 octombrie 2014 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu