duminică, 31 mai 2015

SĂ MERG MAI DEPARTE, FĂRĂ TINE, REFUZ

O să ies din trup impersonal
caii mă strigă prin vânt și mă rup
se-ntinde-n nesfârșire ochiul bestial
și latră-n urma mea tăcerile de lup
Și nu le aud spaimele surde
doar gândul că mă întorc în câmpia cu maci
unde desfrunzesc ninsorile crude
mai cheamă-mă din cleștii de raci
Ce vulturi se rotesc în retină de-ți tremură gura
și nu îmi răspunzi când te strig ca un rob
înserarea în mine își scutură zgura
m-am legat de furtuni pe viață cu-n nod
Și n-am să-l desfac dacă nu bați în os
cuiele lunii seduse pervers
hai să ne întoarcem în lumină pe jos
știu o cărare cu sensul invers
Și-aruncă stelele potcoavele-n nord
Carul Mare dezertează-n halou
îmi cântă Rieu balade pe cord
și umbrele se ascund în ecou
unde ora exactă nici măcar nu contează
fusul orar a fost demult sugrumat
într-un răsărit abandonat în amiază
în care citadela cu iluzii s-a sfărâmat
Și-s indecise păsările care trec
prin noi ca un ropot extatic de gloanțe
de la tine din pustă în veci nu mai plec
din viața proscrisă am multe restanțe
Și mă strigă caii prin vânt și-i aud
și tu îmi șoptești adverbe întruna
în oglindă ochii inventează un nud
și capul mi-l prinde în menghină luna 
și-l strânge cu poftă de fiară
până ies demonii și se îneacă-n havuz
viața nu e decât o pilulă amară
să merg mai departe fără tine refuz
2 octombrie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu