duminică, 31 mai 2015

SEPTEMBRIE, SINGUR

Printre oamenii-frunză ce se prăvălesc din copaci
cu zgomot de fanfare strangulate ad-hoc
trec și scanez cu ochiul meu de ciclop
armatele nesfârșite de meduze și raci
care mă trag în adânc de picioare 
îmi strâng sufletul în sălbaticii clești
acolo pe etajera de lut locuiești
într-o scoică furată din mare
Singur îmi dau trupul la câini
să-l sfâșie-n colții sălbatici și cruzi
nici o vocală de la mine n-auzi
mă împart veșniciei cu ambele mâini
Că sunt confuze zilele de toamnă
înfășurate-n galbenul hepatic
până și vântul mă strigă apatic
din visul tău în nesfârșire, doamnă
Și navighez tăcut pe-o plută
lovit de univers în creier
se sinucide-n mine câte-un greier
și-mi beau surplusul de cucută
Și mi-am întins covor de frunze
ce mi-au căzut din trup neîncetat
de când de unul singur am plecat
înfășurat în negurile strânse
în toate viețile târâte cu fervoare
să te întâlnesc, să-mi redevii prințesă
să tragem luna după noi în lesă
și să ne calce-n fugă Carul Mare
S-arunce-n urmă câte-o stea
să lumineze grote și țesuturi
să zboare între noi hieratici fluturi
și să se stingă-n var tristețea mea
Și din surparea frunzelor în os
să nu se mai producă nicio dramă
hai, bea-ți cafeaua, mai servește-o cană
vreau să ghicesc în chipul tău frumos
13 septembrie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu