sâmbătă, 6 iunie 2015

CE PĂCAT CĂ TOȚI ÎNGERII MINT

Și nu te mai aud, dar cântecul
îmi roade-n taină sufletul,
sufletul meu de barbar
târât în gheare de un vultur amar
prin sângele tău otrăvit
pe unde de-atâtea ori ne-am iubit
Corabia mea nu era corabia ta
și nici pânze și nici vânt nu avea
și n-avea orizont și n-avea țărm
pescărușii de sare mă strigă în somn
dar nu-i mai văd și nu-i aud
răpus de îngerul crud
travestit în haine de iută...
Mai trece prin inima neagră o ciută
înainte și înapoi ca un glonț de argint
ce păcat că toți îngerii mint !
Ei susțin că spun adevărul
dar îl deformează decorul
Ne sugrumă lumina și ne frânge pe roată
pe tine cândva, pe mine îndată
Vezi, se dezleagă marea de țărmul pietros
și corabia noastră se stinge în os
fără pânze, într-un timp coprofag
și nu mai pot pe uscat să o trag
că nu-ți mai aud cântecul
de când ți-ai vândut sufletul
purtat în gheare de-un vultur tăcut
dinaintea ecoului meu nenăscut
Adio, penumbre ! Adio, ninsori !
Trăiască melcii din închisori
ce-și întind cochiliile-n cadavre de-argilă
îmi arde-n privire ultima filă
pe care nici nu mai știu ce am scris
cu sângele meu de proscris
Și-i pusesem lunii voal de argint
ce păcat că toți îngerii mint...
22 mai 2015 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu