vineri, 19 iunie 2015

...resturi

Îmi picau bucăți de carne din trup
speranțele fugeau una câte una
sub o cărămidă se ascunsese luna
și demonii trăgeau cu tunuri Krupp
Dar m-a reinventat un ochi de femeie
ce mă privea prin fereastra deschisă
pe acolo iubirea proscrisă
coborâse pe-o scară de fum în idee
Îi dăruiam secvențe arse-n mine
și în secunda-n care nu muream
cu timpul ei mă potriveam
dar niște mâini de înserări străine
ne tot strângeau de gât vaporul
pe care naufragiasem amândoi
și ne iubeam, noi nu eram eroi
pe sensul interzis ne duceam dorul
Dar într-o zi ce nu se mai sfârșea
în care mi-erai gând, hemoglobină
m-ai găurit c-o bormașină
să vezi ce se ascunde-n pielea mea
Nu mai vroiai să-ți pice niciun rest
din cenușiul vieții mele scurse
nu-ți mai plăceau acele curse
îți cereai dreptul la protest
Ți se părea că valsu-i inutil
și muzica-i o biată scârțâială
și mi-ai bătut la nicovală
tot cerul colorat cu-acril
C-ai vrut să ți-l agăți numaidecât
ca pe-un adagio de nuntă
la care disperarea cântă
o arie uitată-n gât
de o orchestră indecisă
de lilieci și păsări bleumarin
și pe un fir de rozmarin
ai răstignit aorta imprecisă
și-ai aruncat-o-n stradă printre gânduri
ca pe gunoiul altei vieți
și mă tot cauți prin pereți
dar te izbești de-aceleași scânduri
ce au rămas negeluite
din nopți sărite-n calendar
și tu ai vrea de-acuma, așadar
să fii doar prima între iubite
Și te frapează rănile abisale
și șpanul provocat de bormașină
dar ai uitat: la fiecare cină
tu mă hrăneai cu restul vieții tale
19 iunie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu