vineri, 19 iunie 2015

SĂ NU REGREȚI

Dacă noaptea mă va ascunde în brațele sale
și din întuneric n-am să mă-ntorc înapoi
păstrează-n amintire cămașa mea de zale
pe care-am purtat-o amândoi
Dacă vântul îmi va împrăștia ecou-n amurg
și n-ai să mai știi încotro să te uiți
vezi din ce parte îngerii curg
și pe îngerul tău să-l asculți
și să-i povestești cum ar fi fost dacă-ntr-o zi
dintr-o viață desenată-n albastru
ai fi murit și-ai fi înviat în poezii
dar ai cerșit nemotivat un dezastru
Și te rog să nu regreți lumina
ce ți-a-nflorit în ochii sfidători
de câte ori prin suflet a trecut drezina
de câte ori toți fluturii multicolori
ne îmbrățișau ca doi fugiți din veac
în altă emisferă cerebrală
și îți vorbesc de câte ori eu tac
că viața e o boală infernală
Nu regreta greșelile din gând
ce te-au întors ca pe-o maree-n larg
și nici ninsorile plecând
ce-n trupul vântului se sparg
că uneori așa e scris scenariul
de către-un scenarist nebun
ce doarme într-o scoică din acvariu
și îi miroase înlunarea-a scrum
Să nu renegi nimic, deși ai să regreți
pân-ai să pleci cu totul printre stele
că n-ai avut curajul să înveți
să zbori invers cu aripile mele
Să nu regreți nici ceața transparentă
ce s-a împrăștiat hulpavă-n cartilagii
căci după fiecare moarte lentă
eu te-am întors din naufragii
și te-am iubit și cu mai multă ură
și templu ți-am zidit ca să te-nchid
tu îmi puneai mâna zvâcnind pe gură
și timpul nostru, practic mai livid,
a reînceput să curgă într-un sens
pe care l-au prezis futurologii
și azi la tragicul demers
în mine se târăsc sordizi ologii
și nu mai știu nici ei pe care drum
să-și caute din clipă evadarea
tu nu uita, femeia mea de fum
s-anunți, într-un final, salvarea
să vină niște doctori fără inimi
să facă un transplant de înlunări
și niciodată n-o să știe nimeni
de ce la îngeri am rămas datori
Și astăzi nu mai râde-n os
niciun mesaj cu inima inclusă
s-a sinucis de dor omul frumos
și prin traheea din ecluză
nu mai pătrunde nicio barcă
că vâslele le-ai rupt în port
sunt singur pe imensa arcă
pe care am visat că-s mort
Dar n-are nicio importanță
văzduhu-i sufocat de invalizi
tu ai fost ultima instanță
m-ai aruncat de frică la guvizi
Sunt ultimul atlant din mare
rămas numai cu sine la partaj
ecou-i singura chemare
iar tu mi-ai fost chiar ultimul etaj
De aceea-ți zic să nu regreți
de câte ori te strânge-n brațe noaptea
poate înțelegi vreodată și-ai să ierți:
iubirea e mai tare decât moartea
18 iunie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu