sâmbătă, 6 iunie 2015

MINCIUNI

Nu mai există timp pentru procese de conștiință
toți îngerii buni au evadat din ființă
și le-au lăsat locul demonilor de cenușă
unii au zburat pe fereastră,alții au intrat pe ușă
Și s-au așezat pe canapea, pe umbră, pe mobilă
și-au băut din pahare înalte de viță nobilă
căutând adevărul ascuns în boabe de struguri
și-au strivit cu călcâiul cohorta de mucuri
aruncată la întâmplare pe scrumiera-covor
de o actriță celebră ce a fugit din decor
că era joi și îi sunase ora exactă
el era prea mic, ea era prea înaltă
ca să mai joace o scenă în actul final
o trăgea de mâneca rochiei albe de bal
o chemare mai tare decât orice drog
ceasul ei bătea ora ca un greier olog
și mi-a tăiat secunda cu sadism de bomfaier
timpul meu s-a oprit, a rămas fără aer
M-au primit străzile și m-au strâns lacome-n brațe
nu mai aveam aripi, erau niște ațe
Și nu mai puteam zbura, mă izbeam de ziduri
îmi ieșeau prin țesuturi oribile nituri
mă priveau lunetiștii prin glonțul din armă
munții inimii în sânge cu spaimă se sfarmă
Se prăvălesc stâncile prin trahee, pe buze
artileria gândului despletește obuze
de sub pielea de șarpe oasele-au dezertat
și-n oglinda diformă m-am relapidat
să nu mai rămână nimic, nicio umbră
să-mi fie tăcerea cărarea din urmă
pe care să calce ca un ultim barbar
sufletul meu nevăzut și amar
Ca o pânză de păianjen s-a destrămat visul
cineva inventase dinadins paradisul
și-l vopsise cu albastrul din mări
să nu se mai vadă din minciuni și trădări
7 mai 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu